Au Revoir.

Att sitta "tidigt" på natten och smuttar på ett glas smultronvin och drömma om sommarens solnedgångar på fina balkonger med en cig i handen (endast i mina drömmar, hade sett så poetiskt ut) och citera poesi samtidigt som man lyssnar på Håkan Hellström och Regina Spektor och när man är iförd oversize linnen och tröjor och kortbyxor och solglasögon (ska trotsa mina synfel), det hade verkligen inte varit fel nu när jag halkar runt på skogars slippriga stigar.


Förövrigt har jag insett att det jag finner mest attraktivt hos en man är att han ska vara kittlig. Jag vet inte varför men jag finner en stor glädje i att kittlas. Så är det bara.

Amanda sitter bredvid mig i denna stund. Eller hon ligger på sin skadade bakdel rättare sagt. Att halka på en trappa och spräcka svanskotan är inget att rekomendera.
I alla fall så ligger/sitter Amanda bredvid mig och sniffar på en halvt uppäten hemabakad kladdkaka och pratar i telefon med sitt troll. Jag skriver.



Det är verkligen något charmigt i kittliga killar... Och rödhåriga. Och att kittla killar! Och jag insåg att den perfekt formade mannen är prinsen i Törnrosa. Alltså är han tecknad. Det är lite deprimerande och samtidigt oroväckande om man tittar på hur smal midja självaste Aurora har. Om hon är den kvinnliga förebilden, är då han den manliga? Och om han är det, är det också ett ouppnåeligt mål eller är han mer realistisk? Vet inte om det låter logiskt men det är en fundering i alla fall...


Förövrigt fyller jag 19 om sexton dagar. Femton om 35 minuter. Det är lite läskigt. Inte att jag ska fylla 19 utan för att det är sexton dagar kvar. Jag trodde det var ungefär två månader kvar men jag hade tydligen fel.
Önskar mig pengar endast ungefär. Kommer nog få en parfym också. Önskade mig en klocka men den jag ville ha visade sig vara jätteliten så då vill jag inte ha den längre. Det får bli pengar istället. Pengar till London, till piercing och till shopping!



Bert och Sune är för övrigt något av det värsta som finns, oavsett vad Amanda tycker.


Och denna månadens låt som alltid får mig att må bra är denna.
Januari och februari hade istället denna. Det var ganska party.


Jag har verkligen jättestor lust att töja mina öron snart... Måste bara få pengar till det sen kör jag!


Samtidigt som jag sitter och lyssnar på nerpitchade versioner av tjejlåtar så sitter jag och kikar på min fästman på facebook. Han har verkligen bruna ögon på en bild. Jag förundras alltid av hans ögon.


Hur gör man för att avrunda ett sånt här långt inlägg tro? Det finns nog inget bra sätt. Punkten när jag borde ha slutat dog för ganska länge sen tror jag. Jag har suttit och skrivit i 20 minuter nu ungefär.
Amanda pratar fortfarande i telefon med trollet sitt. Eller ja, dom är ganska tysta för tillfället men ändå. Det stör mig inte, jag får ju tillfälle att skriva av mig lite, så det är ganska fint faktiskt.
En riktigt bra vän är en som man kan sitta i tystnad med och ändå känna att man umgås.



Idag hade jag redovisning inför klassen i Arbetsmiljö och Säkerhet också. Jag hade väldigt tighta byxor på mig och som vanligt stirrade och skrattade folk åt mig.
Varje dag när jag går runt i skolan, på stan eller sitter på bussen så stirrar folk på mig och jag förstår inte riktigt varför dom gör det.
Ibland kan det väl bero på konstiga kläder men även när jag har vanliga kläder händer detta mig.
Varje gång detta händer mig försöker jag tänka att "om dom nu inte har ett eget liv och inte vågar vara sig själva så får dom gärna stirra på mig" men det är ändå lite störande att man aldrig får lite privatliv. Fast hur privat är man på en buss egentligen...
Jag hoppas att dom i alla fall inte har negativa tankar kring mig. Dom kanske sitter och diskuterar att dom beundrar hur modig jag är att jag vågar gå klädd som jag gör eller uttrycka mig som jag gör, hur det nu är.
Troligtvis är det inte så men man kan ju drömma.



Nu har jag suttit i kanske en kvart utan att skriva något för att jag inte vet hur jag ska knyta ihop kaffet. Så jag säger helt enkelt, kort och gott, Au Revoir, suckers.



Kommentarer
Postat av: Elin

Hej :)

Fortsätt skriva, det är underbart att läsa!

2010-03-20 @ 15:53:25
Postat av: Kalle

Sv. Äsch då ^^

2010-03-21 @ 16:11:53
URL: http://kallelagerstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0