Being Alive.

Usch.

Jag är ensam hemma ikväll och då tänker väl de flesta "men gud, så skönt att få vara ifred" men nej.
Jag avskyr att vara ensam hemma.
Det finns fyra typer av ensamheter:
  • Frivillig positiv ensamhet
  • Frivillig negativ ensamhet
  • Ofrivillig positiv ensamhet
  • Ofrivillig negativ ensamhet
Att vara ensam hemma för att familjen ska bort är ofrivillig ensamhet. Sen om man behöver vara ensam eller inte påverkar om det är positivt eller negativt. Jag finner nästan alltid att ofrivillig ensamhet är negativ ensamhet för att jag inte har något annat val än att vara ensam. Därför försöker jag alltid hitta någon som kan komma och hälsa på men jag har aldrig lyckats någonsin med det så jag har slutat försöka nästan.

Så hela morgonen/förmiddagen har jag varit bitter för att jag vet att om ca tre timmar så åker mina föräldrar härifrån och jag blir själv.
Kan inte personer svara i telefon och på sms så jag vet vad som händer så jag slipper få ångest över min egna ensamhet och övergivenhet.


Låten träffar mig i hjärtat.




Kommentarer
Postat av: Fröken Kajsa-Lisa

Åh käre herr Oliver, jag hade gärna hållit dig sällskap om det inte var för alla läskiga instuderingsfrågor och dylikt till proven nästa vecka, plus att seriös sovning var ett måste för min del, hehe ^^

Hoppas du inte går ner dig alldeles <3

2010-03-13 @ 17:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0