Choux Pastry Heart

Det är söndag och Oliver gick idag en promenad på Östra Kyrkogården i Göteborg.
Man går där i solnedgången och tittar upp på kullen och ut över standen och förundras.
Tänk hur många liv som ligger där.
Hur mycket historia. Varje grav är ett helt liv, med dess händelser och relationer.
Tänk hur många personer som passerat dom grindarna och hur många känslor som ligger där.
Det finns så mycket liv gömt på en kyrkogård egentligen.
Och detta kanske låter makabert och så men vilken hyllning till detta liv är bättre än att hålla ett bröllop där.
Det är en fantastiskt vacker plats med massa fin arkitektur och så.

Sen förövrigt så har jag haft en fin dag. Storstädade mitt rum för första gången på evigheter och sen åt jag thaimat med K. Det var fint att äntligen få träffas. Hade fina samtal i timmar.

Imorgon är det måndag och jag kommer få en kort skoldag vilket betyder en lång eftermiddag hemma vilket alltid är lika tråkigt. Kanske får hitta på någon skolarbete som måste göras.


Au revoir.


Östra kyrkogården.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0