Från och med Du.

Ja, det kanske har gått ett par månader sen senast men vad gör det?
Jag kanske har tappat alla mina läsare (alla sex stycken) men jag har inte tappat mitt förstånd eller mitt sinne för skitsnack.

Ja, när jag imorse läste igenom min blogg så fann jag den rätt så underhållande men jag lät också väldigt deprimerad när jag var i en svacka och så svårt kan det ju inte ha varit.
Det är nog mer en "ung" pojkes menlösa försök att få uppmärksamhet av de som var inblandade i problemen.
Självklart är jag fortfarande sån men jag har blivit mycket mer diskret med det.





För övrigt vad som har hänt sen mitt senaste inlägg, som utspelade sig någon vecka innan min studentbal, så har det hänt både mycket och inget alls:


- Jag tog studenten
(Kan inte säga att det är något att hänga i den imaginära julgranen).

- Jag har flyttat från västkusten och bor nu på ett internat i smålandsbyn Markaryd
där jag tillsammans med 25 underbara människor låtsas vara artister.


- Jag har lärt mig (läs: försökt lära mig) konsten att ha självkontroll (fysiskt och psykiskt)
samt försökt hitta skillnaden mellan att skämta och att hävda sig.

- Jag har spelat räv.

- Insett att alla fel man gör ska man ta till vara på och försöka lära sig något av
(Även om jag själv med tiden inser att jag lär mig mindre än vad jag trott innan).

- Jag har nog bestämt mig för att artistyrket inte är riktigt rätt för mig
så jag planerar att läsa upp ett betyg, lära mig måla och sen söka in till en treårig
scenograf-utbildning i Malmö.





Oavsett vad som har hänt eller vad som kommer hända så säger jag som Celie säger i The Color Purple:
"I'm here!"
Vad än som händer så lever jag i nuet och tar allt som det kommer och vad som kommer nu är mycket.

På måndag börjar vi med vårt intensiva intensiv-rep inför våran föreställning som vi har premiär på om ca två veckor. Det kommer självklart vara fantastiskt kul men det gör det inte mindre jobbigt för det.
Det är väl det som jag kan säga väntar häröver och allt jag planerar för.


Jag skulle ju självklart kunna beskriva väldigt välformulerat över hur fint lov jag haft och bra jul men det är på något sätt preskiberat nu när jag har kommit tillbaka till Markaryd igen så om det är något av värde att nämna från mina tre veckor på västkusten lär jag säga det vid ett annat tillfälle.


Nu ska jag lägga mig och läsa lite i min bok när jag ändå har tid och sen ska jag försöka få en tidigt sömn.
Au revoir, y'all.


En låt som är fantastiska just nu.

Kommentarer
Postat av: thom

åh, första kommentaren på ett bra tag, nom nom!

älskar förövrigt att du lyssnar på oskar linnros ett halvår efter alla andra!

2011-01-08 @ 22:56:03
URL: http://thomstenstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0